?

Log in

No account? Create an account

Previous Entry | Next Entry

Pendekatan pendidikan tradisional dikatakan memberi tumpuan kepada aspek pengajaran dan bukannya pembelajaran. Kita tidak boleh membuat anggapan bahawa setiap apa yang diajar kepada murid akan mampu diserap oleh mereka sepenuhnya. Ia merupakan satu anggapan yang jelas tidak benar.

Bagaimanapun, apa yang kita pelajari sebelum, ketika dan selepas persekolahan, sebenarnya dipelajari tanpa diajar di sekolah. Anak-anak kecil mempelajari perkara-perkara asas seperti bagaimana untuk berjalan, bertutur, makan, memakai pakaian dan sebagainya tanpa perlu diajar di sekolah. Begitu juga dengan orang dewasa. Mereka mempelajari perkara-perkara yang mereka guna untuk melaksanakan sesuatu pekerjaan atau melakukan sesuatu secara santai ketika sedang bekerja, yakni secara tidak formal. .... Lihat https://www.pendidik.com.my/majalah/pendidik-julai-2017/item/427-objektif-pendidikan-pembelajaran-atau-pengajaran





pendidik_113_jul2017_0.jpg
pendidik_113_jul2017_1.jpg
pendidik_113_jul2017_2.jpg
pendidik_113_jul2017_3.jpg
pendidik_113_jul2017_4.jpg

Posts from This Journal by “pendidikan” Tag

  • Fasa genting pendidikan negara

    SISTEM Pendidikan sedang berevolusi dan tidak ada waktu yang lebih genting daripada yang berlaku sekarang kerana ia menentukan masa depan negara.…

  • ISO dalam pendidikan, latihan

    Mencapai kualiti terbaik merupakan isu utama bagi mereka yang terlibat dalam pendidikan dan latihan. Kebanyakan organisasi atau institusi…

  • STEM or STEAM — Azizi Ahmad

    JULY 9 — I read with interest Star Online’s July 6, 2017 story ‘ Ministry: STEM transformation plan to be completed soon’.…

Latest Month

April 2018
S M T W T F S
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

Tags

Powered by LiveJournal.com
Designed by Tiffany Chow