June 2nd, 2010

Berapakah Nilai Seorang Isteri ~ Ulang siaran

Hargailah isteri anda......



Mulianya seorang isteri disisi Allah...
Dan betapa berharganya wanita yang bergelar isteri ini pada keluarga, suami dan anak-anak
Rugi dan binasalah suami-suami yang tidak menghargai isteri mereka kerana isteri inilah yang akan membantu mereka di akhirat kelak.
Biarlah buruk mana isteri anda, sayangilah mereka......


Beruntungnya seorang wanita sebab dia ada rahim, oleh itu dia bekerja dengan Allah SWT...... jadi 'kilang ' manusia.

Tiap-tiap bulan dia diberi cuti tetapi bergaji penuh...
7 sehingga 15 hari sebulan dia tak wajib Solat tetapi Allah SWT anggap diwaktu itu sembahyang terbaik darinya.

Cuti bersalin juga sehingga 60 hari ,
Bila dah bersalin tu, susukanlah anak...jgn takut "kendur" atau menggelebeh pulak..
Ah yang si suami pulak, jangan lah berebut dengan bayi untuk menyusu pulak….

Cuti ini bukan cuti suka hati tapi cuti yang Allah beri sebab dia bekerja dengan Allah SWT ,
Tapi bila dah habis cuti tu.. . layanlah suami... "offer" lah pada suami ,
Nabi bersabda: berjimak dgn isteri itu pahala ...jangan buat deekkk jeee (tak peduli),
Jangan buat alasan itu dan ini pulak...….ingat tu si isteri yee!!!
Kata nak pahala lebih…

Orang lelaki tak ada cuti dari Solat.....
Semua Solat wajib baginya dari baligh sehingga habis nyawanya...

Satu lagi berita gembira untuk wanita,... Sepanjang dia mengandung
Allah SWT sentiasa mengampunkan dosanya,
Lahir saja bayi seluruh dosanya habis.
Inilah nikmat Allah SWT beri kepada wanita, jadi kenapa perlu takut nak beranak?


Marilah kita pegang kepada tali Allah SWT.
Seandainya wanita itu mati sewaktu bersalin, itu dianggap mati Syahid,
Allah SWT izinkan terus masuk Syurga.

Untuk orang bukan Islam, dia tak dapat masuk Syurga tapi Allah beri kelonggaran seksa kubur.

Untuk peringatan semua wanita yang bersuami seluruh kebaikan suaminya, semuanya isteri dapat pahala tetapi dosa-dosa suami dia tak tanggung.


Di akhirat nanti seorang wanita solehah akan terperanjat dengan pahala extra yang banyak dia terima di atas segala kebaikan suaminya yang tak disedari.
Contohnya bila dia redha suaminya pergi berjemaah di masjid atau ke majlis ilmu, bersedekah.. ganjaran Allah ke atasnya jua. .

Bila dia lihat suaminya tengah terhegeh-hegeh di titian Sirat dia tak nak masuk syurga tanpa suaminya,
jadi dia pun memberi pahalanya kepada suami untuk lepas masuk syurga.
Di dunia lagi, kalau suami dalam kesusahan isteri boleh bantu tambah lagi di akhirat.
Kalau seorang isteri asyik merungut, mulut selalu muncung terhadap suami dia tak akan dapat pahala extra ini.


Manakala suami pula mempunyai tugas-tugas berat di dalam dan di luar rumah, segala dosa-dosa anak isteri yang tak dididik dia akan tanggung ditambah lagi dengan dosa-dosa yang lain..
Dinasihatkan kepada semua wanita supaya faham akan syariat Allah SWT agar tidak derhaka denganNya.

Sesungguhnya wanita dijadikan daripada rusuk kiri lelaki.
Dia bukan dicipta dari kepala ke kaki, juga bukan dari tapak kaki.
Dia dicipta dari sebelah rusuk kiri lelaki supaya dia hampir kepada kamu (lelaki), lengan lelaki dicipta untuk mempertahankan wanita, dekat dengan hati lelaki untuk disayangi.

Woman was made from the rib of man,
She was not created from his head to top him,
Nor from his feet to be stepped upon,
She was made from his side to be close to him,
From beneath his arm to be protected by him,
Near his heart to be loved by him.

"Wahai Ya Allah!...
ku tak layak ke Syurgamu ...
namun tak pula aku sanggup ke Nerakamu...
kamilah hamba yang mengharap belas darimu ....

"Ya Allah...
jadikanlah kami hamba-hamba mu yang bertaqwa ..
ampunkan dosa-dosa kami, kedua ibubapa kami,
dosa semua umat-umat islam yang masih hidup mahupun yang telah meninggal dunia"......

Kubur itu gelap, cahayanya ialah Laa Ilaaha Illa L Lah..
Jika diletakkan langit dan bumi di sebelah dacing, dan kalimah ini
di sebelah yang satu lagi, pasti lebih berat lagi nilai kalimah 'Laa ilaaha illa L Lah' ini.
Rasulullah SAW bersabda (mafhumnya): "Wahai manusia! Ucaplah 'Laa ilaaha illalLah', kamu pasti berjaya!"

Marilah kita ucapkan kalimah ini:
"Laa ilaaha illallah!" x 10

Setelah ucapkannya sebanyak 10 kali, panjangkan/fowardkan email ini kepada sekurang- kurangnya 10 orang rakan-rakan anda. Bayangkan betapa besarnya pahala yang Allah sediakan, hanya untuk usaha kita yang sedikit ini

Yg blum bergelar isteri….elok gak tau…utk makluman kita bersamaaa…….



p.s. Diminta untuk di ulang siaran oleh seorang rakan "KAMARUZAMAN MAMAT"

Boikot Crocs "Jangan Beli dah Produk Depa Nieee"

 

Sesiapa dah terbeli kasut Crocs tuu elok laa klw di nyahkan jerr dari muka bumi dengan cara di bakar, klw sayang sangat elok simpan jerr…klw tak berdosa nanti sbb kita dah tau kebenaran n berdosa klw kita letak nama Allah pada kaki kita…




Semoga Allah melaknat syarikat yg mengeluarkan produk yg menghina Islam dan Umat islam keseluruhanyaaaa…

p.s. Boikot Crocs "Jangan Beli dah Produk Depa Nieee" Kerajaan boleh buat apa mengaNga jerr laaa , lebih kurang macam isu Coca-Cola, Nike dan sebagainya ... dalami brand dan logo yang di cipta mereka ..



via "shida@centraloffice.my"

KIWI juice - for dengue fever

 


Something to share…

My husband and I just recover from dengue…….my husband symptom is a bit different from me……husband dengue symptom….high fever, shivering, nausea, rashes, body pain… while my symptom …high fever, vomit, shivering, body pain and bad rashes…… the biggest different is my platlet did not drastically drop but my husband platlet drop until 18 and doc do platlet transfusion…

…all advise from fren & family I try to help increase my husband platlet…..crab soup and etc but its not work (maybe not suitable for him) until one day one of nurses told us to drink kiwi juice….since both of us admitted …difficult for us to get kiwi juice…luckily during dinner time…the hospital serve kiwi juice for my husband and slice of kiwi fruit for me…..the next day….my hubby platlet increase to 82 and my platlet increase from 150 to 169….and the doc allow us to discharged….. actually I’m not really well…the next 2 days I do blood test again and my platlet drop again to 141……the doc quite surprise and told me if I still feel weak, she want me to admit again…..my husband bought for me kiwi juice and force me to drink….luckily after 2 days my platlet increase to 300….

Another fresh story…my husband’s aunty also infected with dengue fever….her platlet drop to 76….i bought for her kiwi juice and the next day ..her platlet increase to 170…..and doc allow her to discharge….

The reason of this email is to share the miracle of KIWI juice ……pls share this email with fren who has being infected with dengue fever…..especially kids…




via "asmah2710@hotmail.com"

Mathematics & Logic ~ A Rewind

ROMANCE MATHEMATICS

Smart man + smart woman = romance
Smart man + dumb woman = affair
Dumb man + smart woman = marriage
Dumb man + dumb woman = pregnancy
______________________________

OFFICE ARITHMETIC

Smart boss + smart employee = profit
Smart boss + dumb employee = production
Dumb boss + smart employee = promotion
Dumb boss + dumb employee = overtime
_____________________________

SHOPPING MATH

A man will pay $20 for a $10 item he needs.
A woman will pay $10 for a $20 item that she doesn't need.
_____________________________

GENERAL EQUATIONS & STATISTICS

A woman worries about the future until she gets a husband.
A man never worries about the future until he gets a wife.
A successful man is one who makes more money than his wife can spend.
A successful woman is one who can find such a man.
_____________________________
HAPPINESS

To be happy with a man, you must understand him a lot and love him a little.
To be happy with a woman, you must love her a lot and not try to understand her at all.
______________________________
LONGEVITY

Married men live longer than single men do,
but married men are a lot more willing to die.
______________________________
PROPENSITY TO CHANGE

A woman marries a man expecting he will change,
but he doesn't.
A man marries a woman expecting that she won't change,
and she does.
_____________________________
DISCUSSION TECHNIQUE

A woman has the last word in any argument.
Anything a man says after that is the beginning of a new argument.
_____________________________

HOW TO STOP PEOPLE FROM BUGGING YOU ABOUT GETTING MARRIED

Old aunts used to come up to me at weddings, poking
me in the ribs and cackling, telling me, 'You're next.'
They stopped after I started doing the same thing to them at funerals.
______________________________________________________

SEND THIS TO A SMART WOMAN WHO NEEDS A LAUGH
AND TO THE SMART GUYS YOU KNOW CAN HANDLE IT





via "Abdul Aziz Suriati"